ارتباط با بخش پشتیبانی
تلفن: 3141

Zabansara Educational & Cultural Institute!

خلاقیت در آموزش زبان انگلیسی نکته کلیدی برای معلمان

دکتر جولیانا عثمان عضو هیئت علمی دانشگاه مالایا مالزی است و به عنوان مدرس شیوه‌های آموزش زبان انگلیسی در سمینار توسعه حرفه ای مدرسان انگلیسی در بوشهر شرکت کرد و ضمن ابراز خوشحالی از سفر به بوشهر، استقبال از این دوره را قابل ستایش دانست.

وی گفت: از حضور در این دوره و از اطلاعات افراد شرکت کننده در سمینار خیلی مسائل فرا گرفتم و پاسخ‌های حاضران در همایش بنده را تحت تاثیر قرار داد.
جولیانا افزود: اساتید شرکت کننده در این سمینار خیلی انگیزه داشتند و سطح آمادگی آنان در عرصه آموزش زبان انگلیسی خیلی بالا بود با توجه به اینکه زبان انگلیسی در ایران زبان اول مردم کشور نیست اما سطح دانش و روابط معلمان زبان انگلیسی حاضر در این همایش بسیار خوب بود.

استاد دانشگاه مالایا مالزی در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی را با شرکت کنندگان در این همایش درمیان گذاشته است، بیان کرد: من در این همایش در مورد مهارت های فکری در آموزش زبان صحبت کردم، درست است که زبان انگلیسی را تدریس می کنیم اما باید مهارت های فکری را نیز پرورش دهیم چرا که در قرن 21 زبان آموزان نیاز دارند بتوانند در شرایط بحرانی نیز فکر کنند.
وی در مورد نگرانی و چالش عمده معلمان زبان انگلیسی در سطح ایران و جهان گفت: یکی از نگرانی های معلمان، تدریس در کلاسهایی با حضور تعداد زیادی دانش آموز است که فرصت مناسب برای آموزش مناسب زبان را فراهم نمی کند، نکته دیگر که معلمان از آن به عنوان یک نگرانی یاد می کنند فقدان حمایت از اساتید زبان است.

جولیانا در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد پس از یک دوره کوتاه یادگیری زبان انگلیسی، دلسرد می شود، گفت: این مسئله در مالزی و دیگر کشورها هم وجود دارد، خیلی زود آموزش را شروع میکنیم و وقتی به مقطع راهنمایی و دبیرستان می رسیم انگیزه افراد از بین می رود.

استاد دانشگاه مالایای مالزی تصریح کرد: دلسرد شدن یا نشدن بستگی به این دارد که هدف ما از یادگیری زبان انگلیسی چیست اگر زبان برای ما مهم باشد یادگیری بهتری خواهیم داشت و بر عکس.
وی در مورد بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی نیز گفت: فرد هر چه در سنین پایین تر باشد برای یادگیری زبان فرصت بهتری دارد هرچند با انگیزه یادگیری را بالا نگه دارد.
جولیانا بیان داشت: معلمان برای بهبود فضای کلاس جهت یادگیری بهتر زبان می توانند شرایط کلاس را جذاب کنند و برخی مواقع معلمان فقط مسائل کتاب را دنبال می کنند و خلاقیتی ندارند لذا باید در آموزش زبان از خلاقیت هم استفاده کرد.

استاد برجسته آموزش زبان در مالزی ادامه داد: استفاده از بازی برای قواعد زبان، نقش دادن به دانش آموزان در کلاس با هدف تمرین بیشتر از دیگر شیوه هایی است که معلمان زبان می توانند از آن استفاده کنند.
وی در پایان این گفتگوی صمیمی از سفر به بوشهر ابراز خوشحالی کرد و گفت: بوشهر را خیلی دوست دارم مردمی خونگرم و صمیمی بودند و ذهن من از مسائل و صحبت هایی که در مورد ایران می شد با سفر به بوشهر تغییر کرد.

 
___________________________________________________________________________

 
Creativity is a major element of language teaching and thus of utmost significance to the teachers.
Dr.Juliana is a distinguished researcher and prominant faculty member of UM. She was a presenter in the seminar on Teacher's Professional Development held in Boushehr and delivered elaborated lectures on language teaching methodology. Dr.Juliana expressed her satisfaction regarding her visit to Boushehr, she hailed the participation rates and described them as unprecedented and admirable.
She maintained: Being a part of this event tought me alot. The witty comments and thoughtful remarks made by participants proved as a rich source, infact I was impressed by the observations made all along the event and the many number of workshops/planery sessions.
Dr.Juliana added: all teachers taking part in the seminar were highly-motivated, demonstrated high levels of readiness and aptitude, and possessed strong language teaching skills. She asserted that "despite the fact that English is not the mother-tongue in Iran, the language knowledge and competency witnessed was remarkable. In the same time it was stunning to see how easily bonds were formed and bilateral communication and social interactions took place."
Commenting on the elaborated subjects and topics discussed with the participants she stated that she had done lectures on critical and higher level thinking, in spite of taking language teaching as our main objective, its indispensible for students living in the 21st century to learn to meticulously analyze information and make their own deductions following thorough scrutiny of the subject matter. The ability to think critically and being capable of performing cognitive tasks in critical real-life moments forms the future of any individual.
With regards to the main concerns occupying instructor's mind and hampering teaching efforts, she explained: one prevalent major concern amongst the majority of teachers worldwide is the phobia of having to teach cramped over-crowded classroom, on top of that however, lies the chief concern, and that is certainly the urge and need for comprehensive teacher support programs ensuring the long-term job and financial security for the teachers, enabling them to teach more efficiently by having the basic needs off their head.
When asked about reasons to explain the common lack of motivation and zeal among pupils for the pursuit of their studies following a short period of commencing the learning
of English as a foreign language, she elaborated: this is not exclusively observed here and we witness the same phenomena in Malaysia, this reason might be that we occasionally commence upon teaching English as a second language in an early age and by the time students arrive at high-school or college they have no desire left to learn any longer.



 


 

نظر بازدید کنندگان

نظر خودتان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید


   

اطلاعات تماس

  • بوشهر میدان امام خمینی کوچه استانداری
  • کد پستی: 7515735996
  • تلفن: (077) 3141
  • فکس: (021) 89775577
  • پست الکترونیک: info@3141.ir
  • پایگاه اینترنتی: www.3141.ir
  • شماره پیامک: 300003141

نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیک تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

© 1372-1395 کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی آموزشی زبانسرا بوشهر می باشد.